Logistyka, leasing, wózki widłowe

wozek_widlowy

Logistyką nazywamy proces mający na celu dostarczenie właściwemu klientowi właściwego towaru we właściwym czasie, we właściwym miejscu, w odpowiednim stanie i w odpowiedniej ilości i po jak najniższej cenie. Współczesne przedsiębiorstwa logistyczne muszą dążyć do jak największej redukcji kosztów, która umożliwi im zachowanie rentowności. Redukcja ta może odbywać się za pomocą leasingu poszczególnych składników ruchomych danego przedsiębiorstwa.

Gdy przedsiębiorstwa nie stać na utrzymywanie własnej floty pojazdów samochodowych, optymalną odpowiedzią będzie właśnie leasing. Wózki widłowe i inne przedmioty użycia wewnętrznej gospodarki magazynowej również mogą zostać „wydzierżawione”. Początkujący właściciel magazynu nie musi narażać się na koszty nabycia własnego sprzętu. Na rynku dostępny jest szeroki wybór wózków widłowych, które możemy podzielić na kilka grup, w zależności od:

– napędu – wózki spalinowe, elektryczne, gazowe,

– pełnionych funkcji – wózki podnośnikowe, boczne, terenowe, systemowe, skrętne, wysokiego składowania, kontenerowe, podwieszone, oraz anty wybuchowe.

Leasingowi mogą także podlegać cięższe pojazdy. Koszt leasingowania wielkich ciągników z naczepą, takich jak na przykład model Volvo FH12, jest nieporównywalnie mniejszy niż nabycie na własność takiego środka transportu. Umożliwia on także rozliczenie podatku VAT oraz optymalizację rozliczeń podatkowych w ramach tak zwanej „tarczy podatkowej”. Sam leasing może mieć charakter finansowy, zwrotny, konsumencki bądź operacyjny. Jego podmiotami są zazwyczaj leasingobiorca, leasingodawca oraz zbywający. Zbywający jest osobą od której finansujący nabywa własność danej rzeczy. Czasami występuje także poręczyciel, który zabezpiecza finansowo wartość całego procesu.

Niektóre firmy transportowo – magazynowe nie zdają sobie sprawę z przydatności narzędzia jakim jest leasing Wózki widłowe, ciągniki z naczepą i inne środki transportowe są nabywane przez nich na własność już na wczesnym etapie funkcjonowania magazynu, czyli w tym szczególnym momencie w którym koszty powinny być jak najbardziej minimalizowane. W takich wypadkach posiadane na własność środki majątku ruchomego przedsiębiorstwa często kończą jako elementy jego masy spadkowej. Powinno być to przestrogą dla przyszłych biznesmenów, którzy będą chcieli w przyszłości zacząć prowadzić działalność i branży utożsamianej ze sloganem TSL – transport, spedycja, logistyka.

Może Ciebie także zainteresować:

http://www.machina.net.pl/?p=520&preview=true