Rozpoczęcie własnej działalności to dla wielu realizacja ukrytych pragnień i krok do rozpoczęcia nowego rozdziału w życiu. Otworzenie firmy wiąże się z przebrnięciem przez wiele formalności, gąszcze przepisów i spełnienie wymogów instytucji nadrzędnych kontrolujących dana działalność. Nasze państwo nie ułatwia starań przedsiębiorców. Pomysł na biznes może pojawić się nagle albo dojrzewać latami. Dogranie kwestii organizacyjnych jest niezbędne do rozpoczęcia działań w zakresie pracy na własne konto. Pawilony biurowe do wynajęcia pojawiają się wszędzie. Ale nie każde pasują do danych usług. Profil działalności wymagający częstych kontaktów z klientem wymaga dobrej lokalizacji. Szybciej dostanie się klienta na obrzeża miasta czy do centrum? Wiadomo, że pawilony biurowe na obrzeżach będą tańsze ale czy gorsze. Wszystko zależy jaką mamy działalność. Usługi, po które klient i tak musi jeździć właściwie nie wymagają specjalnej lokalizacji biura. Inaczej sprawa wygląda jeśli chcemy pozyskać tzw. klientów z ulicy.
Wtedy idealne są pawilony biurowe w centrum miasta, przy najbardziej ruchliwych ulicach. Tak żeby klient widział naszą reklamę, wiedział w czym się specjalizujemy i miał szansę na bezpośrednią rozmowę. Z punktu widzenia pracowników, to gdzie będą jeździć do pracy nie ma większego znaczenia. Zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie miał bliżej czy dalej do pracy. Jest to bardzo względne podejście i branie pod uwagę takiego kryterium nie ma większego sensu. Firmie w pierwszej kolejności powinno zależeć na kliencie. Wybierajmy pawilony biurowe w taki sposób, żeby klient miał do nas najlepszy dostęp. Pracownika możemy motywować jak już zacznie pracę a jeśli bardzo nam zależy na konkretnej osobie i chcemy ją czymś zachęcić, to zawsze można zaproponować zwrot kosztów dojazdów. Własny biznes wymaga podejmowania ciągłych decyzji i wybór miejsca na pawilony biurowe jest jedną z nich. Podejmując decyzję myślmy długoterminowo a nie tylko pod wpływem emocji.